Az erősítő és a hangszóró közötti közvetlen kapcsolat javítja a csillapítást, és egyúttal kiküszöböli a passzív aluláteresztő szűrő hátrányos hatásait, a reaktív komponensekkel együtt. Az olyan hibrid rendszerek, mint a T66, félúton vannak a teljes aktív működés felé, előnyeiket a teljes frekvenciatartományban kínálják, miközben az erősítőt mentesítik a „nehéz munka” alól.
A DSP-s basszusvezérlésnek köszönhetően a T66 más hallgatási élményt nyújt, mint egy hasonló passzív háromutas konstrukció: nem kell túl magasra emelni a hangerőt ahhoz, hogy testes legyen a basszus. Az eredmény egy összességében kiegyenlítetteb hangzású hangsugárzó. A képalkotás tekintetében nemcsak kevésbé dús és tömör a hangkép, hanem a finom részletek is sokkal légiesebben és nyitottabban mutatkoznak meg.
A GoldenEar T66 rendelkezik a tervezői által megálmodott audiofil jellemzőkkel. Aki hozzászokott az úgynevezett „amerikai” hangoláshoz, amely olykor inkább a házimozihoz, mint a hi-fihez illeszkedik jobban, annak kellemes meglepetésben lesz része.
A T66 passzív sugárzói és az aktív mélysugárzók közötti összhang miatt egy kiterjedt hangszínpad rajzolódik elénk és a hangsugárzó által közvetített tágas, részletes hangkép sziklaszilárd alapokon nyugszik – mint ahogyan az a Triton család egyik tagjától elvárható. A félig aktív DSP-vezérelt megközelítés előnye, hogy a T66 alapvetően egyensúlyban marad, még alacsonyabb hangerő szintek mellett is.
A ritmus mestere
Visszaálltunk egy valamivel alacsonyabb és így elfogadhatóbb hangerőszintre de közben a még erőteljesebb basszus hangzás érdekében a T66 potméterét a kétórás pozícióba állítottuk, ami hatalmas hangteret hozott létre. Ebből a szempontból a T66 továbbra is nagyon hű maradt a GoldenEar eredeti célkitűzéseihez és olyan mennyiségben és minőségben szólaltatta meg a basszust, hogy leesett az állunk. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy ez az energikus basszus egy a hangfalakon túlnyúló, részletgazdag hangtér részeként jelent meg és az Espace c. számot hallgatva textúrált karakter és határozott pozícionálás mellett szólaltatta meg Kayla-t, a Kx5 brit énekesnőjét.
Beverly Glenn Copeland új The Ones Ahead formációjának nyitódalában az afrikai ihletésű poliritmikus dallamvilág közvetítése közben a kevésbé kifinomult hangsugárzóknak nehézséget okozhat az összhang megtartása, de a T66 egyszerűen csak engedte, hogy a különböző dobok és ütőhangszerek hangja szabadon áramoljon, miközben a sebességet és a ritmikát a legmagasabb szinten tudta érzékeltetni.
A végeredményt tetézi, hogy nincs feltétlenül szükség egy hatalmas teljesítményű erősítőre a hangfalak meghajtásához, mivel a nehezen kontrollálható mélyhangokat a beépített aktív mélysugárzó kezeli.
A T66 egyszerre közvetítette Antonín Dvořák „A vízimanó” című művében hallható [Life With Czech Music; Supraphon SU 4041-2] finom fuvola és klarinét hangokat, a nagyzenekar teljes hangerővel történő megszólaltatásakor pedig a zsigerekig ható élményt nyújtott.
Jóllehet a T66 kifinomultabb és finomabb, mint a „régi” GoldenEar modellek, a figyelmemet egyaránt megragadta hatalmas dinamikája és gyorsasága. Tomaso Albinoni gyönyörű g-moll Adagio-ja, az Academy of Saint Martin in the Fields 1973-as előadásában [Warner Music letöltés; 44.1kHz/16-bit], szintén egy olyan felvétel, amelyen a T66 meg tudta csillogtatni erősségeit. A gazdag, telt hangzású templomi orgona és a pontosan ábrázolt vonósok gondoskodtak arról, hogy a darab melankolikus hangulata teljességében megjelenjen, de anélkül, hogy az előadás távolságtartóvá vagy rideggé vált volna. Összességében ezek a normál méretű GoldenEar hangfalak úgy teljesítenek, mintha egy lényegesen nagyobb hangrendszer szólna.
Hifi News értékelés
A T66 egy kidolgozottabb, kifinomultabb csomagot képvisel, mint a GoldenEar korábbi középkategóriás hibrid álló modelljei, miközben hű marad örökségéhez. Egy olyan hangfal, amit élvezetes hallgatni és amely képes a dinamika, az izgalom és a levegősség érzetének közvetítésére, miközben egészen kitűnő, kiterjedt basszust kínál. És mi a legjobb? Ezt a kiegyenlített megszólalást úgy éri el, hogy a meghajtása nem igényel egy nagy erőművet. Akár piros, akár fekete színben, a T66 megér egy meghallgatást.
Előző
GoldenEar az AudioMe-nél
Következő